MENDORONG KREATIVITI KANAK-KANAK
- KANAK-KANAK SEBENARNYA SUDAH PANDAI BERFIKIR SECARA KREATIF WALAUPUN BELUM PANDAI MEMBACA DAN MENULIS.
- DAYA KREATIVITI KANAK-KANAK YANG SUDAH DILATIH BERFIKIR SECARA KREATIF SEJAK KECIL LAGI AKAN MEMBESAR DAN LEBIH TINGGI DAYA KREATIFNYA DARIPADA MEREKA YANG TIDAK DILATIH BERFIKIRAN KREATIF.
- BAHAN-BAHAN SEPERTI GAMBAR-GAMBAR DAN LUKISAN BOLEH DIGUNAKAN SEBAGAI ALAT BANTU MELATIH KANAK-KANAK BERFIKIR SECARA KREATIF.
PENAMPILAN VISUAL
GURU BOLEH MENGAJAR
KANAK-KANAK MENGEMUKAKAN IDEA-IDEA KREATIF MEREKA SECARA VISUAL
BAHAN-BAHANNYA
SEPERTI KRAYON, KERTAS, PENSEL, CAT .
GAMBAR-GAMBAR –
MAJALAH, AKHBAR DAN BUKU SKRAP.
BAHAN MENGGALAKKAN
KOMUNIKASI DAN IMAGINASI SEPERTI DAUN, RANTING, KULIT KACANG GORENG DLL.
BAHAN TERBUANG- KOTAK, KERTAS, PAPAN DLL.
BAHAN BINAAN – GAM, PITA, GUNTING, KLIP DLL.
BAHAN BINAAN – GAM, PITA, GUNTING, KLIP DLL.
OBJEKTIF SENI VISUAL –
- MELIBATKAN DIRI SECARA AKTIF, KRITIS, KREATIF & SERONOK
- MENAJAMKAN DAYA PERSEPSI DAN IMAGINASI
- MENGENALI ASAS SENI REKA
- MENGEMBANGKAN KEMAHIRAN ASAS
- MEMBIASAKAN DIRI DENGAN MEMBUAT REKAAN SENI SECARA TERATUR, CERMAT & SELAMAT
- MEMPRAKTIS NILAI KERJASAMA, YAKIN DIRI, DISPLIN DIRI DAN SIKAP TANGGUNGJAWAB
No comments:
Post a Comment